نوشته شده توسط : سارا

تعمیر ماکروفر جزء تعمیرهایی است که نیاز به تخصص دارد. چرا که اگر تعمیر ماکروفر به صورت غیر تخصصی ممکن است آسیب هایی به ماکروفر نیز بزند . آنگاه برای تعمیر ماکروفر نیاز است هزینه بالایی صرف شود . در این پست اطلاعاتی راجع به تعمیر ماکروفر ارائه داده ایم .

 

چگونه ماکروفر خود را تعمیر کنیم ؟

احتمالا شما چون مایکروفرتان مانند قبل کار نمی کند و یا اصلا کار نمی کند ، این مقاله را می خوانید . بعضی از مشکلات مایکروفر را می توانید خیلی سریع و با قیمت پایین خودتان حل کنید . برای این کار به یک ولت-اهم سنج نیاز دارید که در اکثر ابزار آلات فروشی ها قابل دسترس هستند . برای اینکه یادتان بماند کدام پیچ متعلق به کجاست ،  از دفترچه یادداشت استفاده کنید. به جز در موارد خاص ، همیشه دستگاه را قبل از عیب یابی از برق بکشید . حالا ببینیم چطور می توانیم مشکل را حل کنیم .

 

مایکروفر اصلا روشن نمی شود ، چرا ماکروفر روشن نمیشود ؟

مایکروفر رو از برق بکشید و ولتاژ رو در پریز چک کنید. ابتدا، کابل برق را از نظر هر گونه علامت آسیب و سوختگی بررسی کنید. به علت وجود همه وسایل ایمنی در مایکروفر، هر کدام از آنها می تواند علت مشکل باشد. اما قبل از بازرسی دقیق تر باید بدنه خارجی مایکروفر را بردارید. پیج ها را از زیر و پشت مایکروفر باز کرده و بدنه را بیرون بکشید.

با بیرون کشیدن فیوز با فیوز کش بررسی کنید که از کار نیفتاده باشد. آن را روی یک دستمال بگذارید که غلت نخورد. سپس  ولت-اهم سنج را که روی RX1 تنظیم شده، بر انتهای فیوز قرار دهید. ولت-اهم سنج باید عدد صفر را نشان دهد. اگر صفر نبود، فیوز را تعویض کنید.

 

ممکن است مشکل از کلید در ( سنسور در ماکروفر ) باشد.  آن را پیدا کرده و سیم هایش را جدا کنید. با ولت-اهم سنج تنظیم شده روی RX1 پایانه ها را بررسی کنید. عدد نمایش داده شده در حالت در باز بی نهایت و در حالت در بسته صفر خواهد بود. در غیر این صورت، آن را تعویض کنید. هر دو کلیدهای در را چک کنید.

ممکن است منشا مشکل موتور فن باشد. فن را پید کرده و سیم هایش را جدا کنید. دوباره با ولت-اهم سنج تنظیم شده روی RX1 پایانه ها را بررسی کنید. اگر عدد بی نهایت نشان داده شد، آن را تعویض کنید.

 

مایکروفر روشن می شود ولی عمل پخت را انجام نمی دهد

برای حل این مشکل، ابتدا باید قطع کننده های گرما را در فر و مگنترون چک کنید. قطع کننده های گرما قطعات دیسکی شکلی هستند که با یک سیم به فر و یا به مگنترون وصل شده اند. یک سیم را جدا کرده و ولت-اهم متر را رویRX1  تنظیم کنید. سپس پایانه ها را بررسی کنید تا عدد صفر را نشان دهند. اگر عدد درست نبود، نیاز به تعویض دارد. باید هر دو تا قطع کننده ی گرما را چک کنید.

اگر قطع کننده های گرما مشکلی نداشتند، خازن و یا دیود را همانطور که در بالا شرح داده شد، بررسی کنید. ممکن است مشکل از مگنترون یا مبدل باشد ولی باید توسط افراد متخصص چک شوند.

این موارد ساده ترین و کم هزینه ترین مشکلات مایکروفرها بودند. هر مشکل دیگری که در اینجا ذکر نشده است، به احتمال زیاد نیاز به بازرسی تخصصی دارد. همیشه وقتی برای تعویض قطعات به مغازه می روید، برند و مدل دستگاه خود را یادادشت کنید .

 

مایکروفر مدام فیوز می سوزاند

همانطور که در بالا توضیح داده شد، کلیدهای در را چک کنید. خازن یا دیود ممکن است مشکل داشته باشند. با روشی که که شرح داده شد، خازن را تخلیه الکتریکی کرده و پس از جدا کردن سیم ها و تنظیم کردن ولت-اهم متر برRX100، پایانه ها را بررسی کنید. عدد نمایش داده شده باید ابتدا با اهم پایین شروع شده و به بی نهایت افزایش یابد . سیم ها را معکوس کرده و دوباره امتحان کنید. عددها همانگونه که گفتیم باید از مقدار کم به بی نهایت افزایش یابد در غیر این صورت، مشکل را پیدا کرده اید .

برای تست کردن دیود، آن را از دستگاه و خازن جدا کنید. با ولت-اهم متری که از قبل رویRX100  تنظیم کرده اید، سیم ها را بررسی کنید. بعد پروب ها را برعکس کرده و دوباره تست کنید. باید یک حالت بی نهایت را نشان داده و حالت دیگر اهم پایین را نشان دهد. مشکل دیگر می تواند خرابی مگنترون باشد. ولی به علت حساسیت این قطعه بهتر است این مورد را به افراد متخصص بسپارید.

 

مایکروفر با سرعت پایین و غیر یکنواخت غذا را می پزد

 ولتاژ را در پریز چک کنید . اگر مقدار آن کمتر از 115 ولت است، مشکلی در سرویس برقی و یا مدار شکن وجود دارد . موتور صفحه گردان هم می تواند یکی از عوامل مشکل باشد. برای چک کردن آن مایکرو فر را برگردانده و گریل زیرین را جدا کنید. ولت-اهم متر را رویRX1  تنظیم کرده و یک سیم را از پایانه های موتور صفحه گردان جدا کرده و سپس پایانه ها را با پروب بازرسی کنید . اگر عدد نشان داده شده بی نهایت بود، موتور را تعویض کنید. مگنترون و هدایت کننده ی موج هم ممکن است منبع مشکل باشند ولی باید توسط فردی متخصص بررسی شوند.



:: برچسب‌ها: تعمیر ماکروفر ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا

 

گاهی مشکلاتی در چیلر تراکمی ایجاد می شود که مانع از راه اندازی مناسب آن می شود و رفع آن نیاز به تعمیر چیلر دارد. برای رفع این مشکلات و تعمیر چیلر به بهترین نحو بهتر است مقاله زیر را تا آخر بخوانید .

 

ایرادات موجود در چیلر تراکمی :

  • سرد بودن داخل اواپراتور (کولر):ترموستاتی که روی لوله آب سرد رفت ساختمان قرار دارد برای تهویه منازل و ادارات روی ۴۵ درجه فارنهایت تنظیم می شود و تا زمانی که حرارت آب از ۴۵ درجه بالاتر نرود، چیلر روشن نمی شود، مگر آنکه ترموستات خراب باشد.

 

  • رسوب یا گیج گرفتگی کندانسور (بالا رفتن فشار رانش).برای از بین بردن رسوبات حاصل در کندانسور، از پودر ضد گچ استفاده می شود. مقدار ماده ضد گچ (کالکین ) دی اسکلر برای هر تن ظرفیت چیلر معادل تبخیر ۵/۱ کیلوگرم پیشنهاد می شود.هر کیلو ماده ضد گچ را در ۲لیتر آب حل کنید و مطابق شکل زیر در منبع مخصوص بریزید و پ از بستن شیر های آب ورودی در برج و خروجی از کندانسور به وسیله پمپ به مدار کندانسور بفرستید و مجددا محلول را اضافه کنید و باید عمل تا ۴۸ ساعت تکرار شود.

 

  • اگر درجه حرارت آب داخل اوپراتور( کولر) از حد معمول ( حدود ۷ درجه سانتی گراد) به علت خرابی ترموستات یا پمپ جریان آب سرد یا هوا گرفتن پمپ آب کمتر شود، در این صورت کنترل ضد یخ (انجماد) قطع خواهد کرد. در چنین شرایطی چیلر را خاموش کنید و از روشن کردن حتی برای چند ثانیه نیز اکیدا خودداری فرمایید و پس از نرمال شدن جریان آب سرد و اطمینان از درستی ترموستات، نسبت به راه اندازی چیلر اقدام کنید.

 

  • درست کار نکردن مدار روغن چیلر (قطع کنترل فشار روغن )

 

  • برای این که چیلر مرتب کار کند، با توجه به نکات مورد اشاره و بدون دست کاری در کنترلرها، قبل از رفع عیب دستگاه را روشن نکنید.

 

  • نبودن برق سه فاز یا کم بودن ولتاژ برق –(قطع کردن بی متال جریان برق) ابتدا از کامل بودن برق (سه فاز و ۳۸۰ولت)اطمینان بیابید، کلید راه انداز چیلر را روی حالت خاموش قرار دهید و شاسی بی متال را فشار دهید، سپس چیلر را روشن کنید.

 

  • درست کار نکردن برج خنک کننده

 

  • قطع شدن فیوز جریان ضعیف در اثر اتصالات کوتاه یا کم بود ولتاژ برق.

 



:: برچسب‌ها: تعمیر چیلر ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا

گاه لازمه ی تعمیر یخچال فریزر ،  بهره مندی از تخصص و تجربه است ، چرا که این  دستگاه دارای پیچیدگی هایی است . این موارد شامل تعویض کمپرسور و یا کندانسور می باشد ، هر چند اگر کار به اینجاها رسید ، خرید یک یخچال فریزر جدید بیشتر به سودتان خواهد بود .

 

در اینجا به برخی از مشکلات یخچال فریزر اشاره شده است .

 

صدای یخچال در هنگام كار غیر عادی و تا حدودی زیاد است.

 

 علت1- یخچال كاملا" تراز قرار نگرفته

رفع عیب 1- اگر وضعیت استقرار یخچال كاملا" تراز نباشد،روتور در حال چرخش درون موتور دچار مشكل شده و صدای زیادی را بوجود می آورد. برای رفع عیب محل استقرار یخچال را كاملا" تراز نمایید. می توانید بجای تراز از یك لیوان آب نیز استفاده كنید.اگر لیوان بر روی یخچال قرار گیرد،براحتی تراز بودن یا عدم تراز قرار گرفتن آن را نشان خواهد داد.با قرار دادن پایه های چوبی نازك زیر پایه های یخچال،آب درون لیوان را كاملا" در حالت متعادل قرار دهید و یقین داشته باشید یخچال در وضعیت كاملا" تراز قرار گرفته.

 

علت 2- موتور فن دچار مشكل شده

 رفع عیب 2- همانگونه كه قبلا" ذكر شد در بعضی از یخچال ها ،برای خنك شدن كندانسور و یا موتور از فن استفاده می شود بر اثر برخورد فن با سیم هایی كه از كلاف اصلی جدا شده اند و یا خرابی یاتاقان های فن و یا شل شدن اتصالاتی كه فن را به شاسی متصل كرده است صدای فن شدید می شود . مورد عیب بررسی و رفع شود تا صدای یخچال در حال كار كاهش یابد.

 

علت 3- اتصالات موتور (كمپرسور ) به شاسی شل شده است

رفع عیب 3- اگر می توان با دست براحتی كمپرسور را در محل استقرارش حركت داد،لازمست اتصالات موتور به شاسی بررسی شود ودر صورت نیاز ، پیچ و مهره های مربوطه را محكم نمود.

 

علت 4- موتور معیوب است.

رفع عیب 4- علیرغم تراز بودن یخچال در محل استقرارش و یا بررسی سایر موارد ، گاها" صدای زیاد از خود كمپرسور است كه می تواند بواسطه بروز یك مشكل مكانیكی ایجاد شود.  نیاز است كه پوسته كمپرسور جدا شده و قطعات مكانیكی سرویس شوند و پس از جوشكاری پوسته كمپرسور ،عملیات تخلیه هوا از لوله كور و شارژ گاز تكرار شود.در بعضی موارد نیز كمپرسور قابل تعمیر نیست و اجبارا" می بایست آنرا تعویض نماییم.

 

بدنه یخچال برق دارد

 

علت 1- موتور اتصال بدنه دارد

رفع عیب 1- در اكثر موارد ،برق دار بودن یخچال ،ناشی از اتصال بدنه موتور است كه گاها" با ارت نمودن یخچال از میان می رود ودر بعضی موارد ،در صورت بستن ارت همزمان با زدن دو شاخه یخچال به پریز ،فیوز منزل قطع می شود.  اجبارا"در مورد دوم موتور می بایست كاملا" تعمیر (تجدید سیم پیچی )ویا تعویض شود.

 

علت2- ترموستات اتصال بدنه دارد

رفع عیب2- رابط های ترموستات را از آن جدا نموده و با احتیاط كامل ترموستات را توسط چراغ سری مورد آزمایش قرار دهید.برای این آزمایش می توانید از اهم متر استفاده كنید.ترموستات معیوب می بایست تعویض شود.

 

علت 3- سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد

رفع عیب 3- اگر فاز مستقیما" به سر پیچ رفته باشد و نول را از میكروسوئیچ عبور داده باشند،احتمال اتصال بدنه سر پیچ نیز وجود دارد كه می توان رابط های سر پیچ را جدا نموده و بتوسط اهم متر آنرا مورد آزمایش قرار داد. علت اصلی اتصال بدنه سر پیچ را بیابید و مشكل را رفع نمایید.

 

علت 4- سیم های رابط معیوب شده اند

رفع عیب 4- پس از بررسی قطعات الكتریكی یخچال مانند موتور -ترموستات-لامپ-المنت دیفراست و... بهتر است سیم بندی یخچال را تعویض نمایید تا اتصال بدنه كاملا"از میان برود.



:: برچسب‌ها: تعمیر یخچال فریزر ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا

نصب کولر گازی شامل مواردی است که رعایت آنها توسط فرد و با نصاب کولر گازی الزامی است . چرا که اشتباه در هر مرحله به خرابی دستگاه کولر گازی در طولانی مدت می انجامد . نصاب کولرگازی دوره نصب کولر گازی را قطعاً گذرانده است و تجاربی نیز در این زمینه دارد اما ما نیز قصد داریم مختصری در این زمینه بحث کنیم تا افراد معمولی اطلاعات بیشتری داشته باشند .

 

نصب کولر گازی در حالت کلی دارای پنج مرحله می باشد که بشرح زیر است:

 

نصب بخش داخلی کولر گازی گازی(InDoor Unit)

نصب سینی جهت نگهداشتن یونیت داخلی بر روی دیوار جهت نصب سینی احتیاج به یک تراز بوده تا سینی بصورت تراز روی دیوار نصب گردد و از دلر چکشی و مته مخصوص برای سوراخ کاری روی دیوار استفاده می شود، همچنین نگدارنده ریموت کنترل بر روی دیوار در مکانی که به راحتی قابل دسترس باشد لازم است .

 

نصب بخش بیرونی کولر گازی (  Outdoor Unit)

نصب یک پایه مناسب و مقاوم برای یونیت خارجی بر روی دیوار پشت بام روی زمین یا سقف های شیب دار .

 

نصب ابزارهای الکترونیکی و برقی کولر

نصب یک فیوز مناسب از نوع فیوز کند کار ( فیوز موتوری ) و همچنین استفاده از کابل استاندارد و مرغوب متناسب با جریان مصرفی دستگاه در جائیکه سیستم اتصال زمین ( ارت ) وجود دارد. سیم ارت دستگاه را حتما وصل کنید.

 

لوله کشی کولر گازی

در این مرحله باید لوله کشی بین بخش خارجی کولر و بخش داخلی انجام گردد. سعی کنید تا حد امکان مسیر لوله کشی مستقیم باشد. در صورت وجود زاویه در مسیر لوله کشی خم کاری لوله ها بدقت و طبق آموزشهای شرکت انجام شود. حتما  لوله ها بایستی از محل واحد داخلی کولر تا واحد خارجی ان عایق گردد. حتما لوله و عایق داخل پرایمر قرار گیرد و برای اتصال عایق ها به یکدیگر از چسب مخصوص عایق استفاده شود زیرا استفاده از لنت برق و مواردی از این دست باعث از بین رفتن قطر عایق میگردد.

 

وکیوم کردن دستگاه

در این مرحله باید دستگاه را طبق آموزشی که ارائه می شود وکیوم نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: نصب کولر گازی , نصاب کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا

علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن و علت روشن نشدن مشعل آبگرمن دیواری بیشترین جستجوی راهکار را در بین مصرف کنندگان ابگرمکن نشان می دهد . افراد بعد از دانستن علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری و علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری خود دست به پیچ گوشتی می شوند تا آبگرمکن را تعمیر کنند . توصیه ما این است تعمیر این مشکلات آبگرمکن دیواری را به متخصصان تعمیر آبگرمکن بسپارید.

در این پست قصد داریم کمی در رابطه با علت اصلی روشن نشدن مشعل آبگرمکن صحبت کنیم.

 

علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن

 

فرسوده شدن واشر لاستیکی دیافراگم

تعویض واشر پلاستیکی

ابتدا اطمینان پیدا کنید که فشار آب سرد منزلتان دارای فشار معمولی است و افت فشار پیدا نکرده است و خیلی وقت میباشد که واشر دیافراگم را تعویض نکرده اید پس ایراد از واشر دیافراگم است

 

در صورتی که پیچ تنظیم فشار را دست نزده اید مراحل زیر را انجام بدید.

  1. برایِ امتحان از خراب بودن واشر لاستیکی , اول با یک پیچ گوشتی باریک , اون میله که داخل سوراخ بین دو کاربراتور هست را فشار دهید به سمت چپ یعنی سمتِ کاربراتور گاز .در این حالت مشعل آبگرمکن باید روشن شود. (البته اول شیر آب گرم را باز کنید) .
  2. مراقب باشید به ان میله صدمه نزنید و کج نشود .
  3. ان میله با فشار دیافراگم , کاربراتور گاز را وادار میکند که به مشعل گاز بدهد تا روشن شود .
  4. وقتی دیافراگم خراب بشود , دیگر فشار آب به دیافراگم فشار نمی اورد درنتیجه دیافراگم هم به ان میله فشار نمی آورد در نتیجه ان میله هم گاز مشعل را وصل نمیکند .
  5. ورودیِ آب به کاربراتور آب هم یک توری جرم گیر دارد .
  6. ان را هم حتماً تمیز کنید .

توجه کنید :  اصلاً با پیچهای تنظیم ور نروید . فقط آب و گاز را قطع کنین و بعد لوله های آب را از کاربراتور آب باز کنین و کاربراتور آب را جدا کنید بعد پیچهای وسط آن را باز کنید تا باز شود و واشر لاستیکی بیرون آید. آن را با یک واشر نو جایگزین کنید.

 

مراحل تعویض واشر

۱-شیر ورودی گاز رو ببندید.همچنین شیر آبی رنگ ورودی آب سرد رو که در تصویر میبینید ببندید.

۲-تمام اتصالاتی که به آبگرمکن متصلند اعم از شلنگ های گاز و شلنگ های پرسی و همچنین لوله های مسی رو به آرومی از آبگرمکن جدا کنید.(مراقب باشید لوله هی مسی نشکنند)

۳-آبگرمکن رو از روی دیوار به آرامی باز کنید و روی سطحی صاف بخوابونید.

۴-با یه پیچ گوشتی چهارسوی بلند و مناسب پیچ های دور کاربراتور رو باز کنید. سپس به آرامی کاربراتور رو باز کنید واشر قدیمی رو در بیارید و واشر جدید رو جا بزنید.

۵-آبگرمکن رو دوباره نصب کنید و اتصالات رو با دقت ببندید.در نظر داشته باشید پس از روشن کردن آبگرمکن با شیر سفید رنگی که زیر کاربراتور هست میتونید حرارت مشعل رو کم یا زیاد کنید.

 



:: برچسب‌ها: علت روشن نشدن مشعل آبگرمکن , علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 اسفند 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد